Τα νέα trends στον τουρισμό

Τα νέα trends στον τουρισμό

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που από χρόνο σε χρόνο διαμορφώνεται ανάλογα με την κοινωνία, την εξέλιξη της οικονομίας, ενώ μεγάλο ρόλο παίζουν και οι νέες τεχνολογίες που κατά καιρούς εμφανίζονται με αποτέλεσμα όλα αυτά να συμβάλλουν στην εμφάνιση νέων τάσεων στον τουριστικό επιχειρηματικό τομέα. Τα δεδομένα αλλάζουν και προκύπτουν νέα είδη ταξιδιών που κίνητρο δεν είναι μόνο η χαλάρωση και η διασκέδαση που αντικατοπτρίζουν μια συμβατική μορφή του τουρισμού. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο συμβατικός τουρισμός δεν “πουλάει” πια κι αυτό βασίζεται στο οτι όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν για κάποιο σκοπό, ενώ τα social media και η εξέλιξη της τεχνολογίας παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη των νέων τάσεων στον τουρισμό.

Eco Travel

Ο Οικοτουρισμός χαρακτηρίζεται ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμο που αποσκοπεί στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος καθώς και την διατήρηση της ευημερίας των τοπικών πληθυσμών ( Διεθνής εταιρία για τον Οικοτουρισμό 1992, Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση, 1994). Τα είδη του οικοτουρισμού ποικίλουν ανάλογα με τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών στηρίζονται όμως στην κοινή αρχή της προστασίας και διαφύλαξης του φυσικού πλούτου και της τοπικής κουλτούρας. Έίναι ταξίδια που πραγματοποιούνται συνήθως σε μικρές ομάδες ατόμων, τα οποία ασκούν όσο δυνατό τη λιγότερη πίεση στον πολιτισμό και το φυσικό περιβάλλον στην περιοχή του προορισμού. Χρησιμοποιούνται τοπικά μέσα μεταφοράς και διαμονής που να είναι φιλικά προς το περιβάλλον με γνώμονα την βιωσιμότητα. Ο ταξιδιώτης μαθαίνει να συνεισφέρει καθώς επιδίδεται σε διάφορες επικοδομητικές δραστηριότητες. Μαθαίνει για την κουλτούρα και των τρόπο ζωής των κατοίκων της περιοχής προορισμού και γίνεται μέρος μιας μοναδικής μορφωτικής εμπειρίας.

Solo Travel

Κάποτε τα ταξίδια γίνονταν εξολοκλήρου από παρέες, οικογένειες ή ζευγάρια. Η ανάγκη όμως της εξερεύνησης και της εσωτερικής ανασκόπησης έχει οδηγήσει πολλούς ταξιδιώτες στο να ταξιδεύουν μόνοι τους. Αυτή η μορφή τουρισμού έχει αποκτήσει πολλούς οπαδούς και γι’ αυτό τον λόγο υπάρχουν πολλά agencies που βοηθούν στο να διοργανώσεις το ταξίδι σου έτσι όπως το’χεις ονειρευτεί. Διαμορφώνεις μόνος του το καθημερινό σου πρόγραμμα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα σου ενώ έχεις χρόνο για στιγμές χαλάρωσης που θα γεμίσουν τις μπαταρίες σου. Η εμπειρία είναι ξεχωριστή καθώς οι ντόποιοι είναι διατιθεμένοι να σε κάνουν να διεισδύσεις στον κόσμο τους και να αποκτήσεις μια μοναδική εμπειρία που θα σε κάνει να ανακαλύψεις εκτός από την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας της επιλογής σου και τον εαυτό σου τον ίδιο!

Bleisure

Είχες σκεφτεί ποτέ οτι μπορείς να συνδυάσεις ένα business trip της εταιρείας σου με διακοπές; Η νοοτροπία αυτή το bleisure (business και leisure) είναι μια από τις νέες τάσεις τουρισμού που βρίσκει μεγάλη αποδοχή από τους Millennials. Μπορείς να διοργανώσεις το επαγγελματικό σου ταξίδι είτε προσθέτοντας λίγες επιπλέον μέρες ώστε να εξερευνήσεις την πόλη στην οποία βρίσκεσαι μέσα από τουριστικές δραστηριότητες, είτε συνδυάζοντας εργασία και ψυχαγωγία. Είναι μια τάση που σύμφωνα με έρευνες συμβάλλει στην εξισσορόπηση εργασίας και προσωπικής ζωής, ενώ έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη αποδοση των εργαζομένων στον εργασιακό χώρο.

Fitcation

Μια τάση που παραπέμπει στο bleisure με την διαφορά όμως οτι ο ταξιδιώτης επιλέγει να συνδυάσει την διασκέδαση με την γυμναστική και τον υγιεινό τρόπο ζωής (Fit και Vacation). Όλο και περισσότερες τουριστικές εταιρείες προβάλλουν αυτό το είδος ταξιδιού προτείνοντας μαγευτικές διακοπές στο Μπαλί ή στη Καραϊβική καθώς οι προορισμοί αυτοί ενδείκνυνται για το συγκεκριμένο είδος τουρισμού καθώς τα υπερπολυτελέστερα ξενοδοχεία τους προσφέρουν όλα τα “κομφόρ”για στιγμές ευεξείας (θεραπείες σπα, yoga, pilates, διαλογισμός) αλλά και για τους πιο αθλητικούς τύπους (surfing, πεζοπορεία, sports, καθημερινά work-outs). Όλα είναι συμπεριλαμβανόμενα σε μοναδικά πακέτα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των πελατών.

DNA tourism

Ένα όχι τόσο διαδεδομένο trend τουρισμού στην Ευρώπη, καθώς βρίσκει μεγαλύτερη απήχηση στις Η.Π.Α όπου όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν τον ταξιδιωτικό τους προορισμό σύμφωνα με τις ρίζες τους. Υποβάλλονται σε τεστ DNA ανακαλύπτοντας μέχρι και τις μακρινότερες ρίζες του γενεολογικού τους δέντρου και διοργανώνουν ταξίδια στις χώρες προέλευσής τους. Χαρακτηρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα trends του διεθνούς τουρισμού που συνδέει το άτομο με τους προγόνους του και μαθαίνει για την οικογενειακή του κληρονομιά διεισδύοντας στις “ρίζες” του παρελθόντος.

Social Media Travel

Αρκετά διαδεδομένο trend που αφορά κυρίως την νέα γενιά που ασχολείται με τα social media. Fashion bloggers, food travelers, photographers επιλέγουν τα ταξίδια τους με βάση την ιντερνετική τους ιδιότητα. Έτσι fashion bloggers επιλέγουν ταξίδια σε πόλεις που γίνονται μεγάλες επιδείξεις μόδας (Νέα Υόρκη, Παρίσι, Μιλάνο). Food bloggers, προτιμούν ταξίδια με ιδιαίτερη και ξεχωριστή κουζίνα (Hong-Kong, Aσία) ενώ instagram φωτογράφοι ξεφεύγουν από τα τετριμένα και επισκέφτονται λιγότερο κοσμικούς προορισμούς αναδεικνύοντας μια διαφορετική οπτική που αποπνέει ένα αίσθημα εσωτερικισμού αλλά και πνευματικού προσανατολισμού.

Εσείς ποιο trend θα επιλέξετε;;

Christina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *