Ποιοι είναι οι Millennials που όλοι μιλάνε γι’ αυτούς;;

Ποιοι είναι οι Millennials που όλοι μιλάνε γι’ αυτούς;;

Διψούν για ταξίδια κι εμπειρίες, λατρεύουν την προβολή και την εικόνα τους, είναι experts στις νέες τεχνολογίες και χειρίζονται άψογα τα κοινωνικά δίκτυα. Προσέχουν την διατροφή τους και είναι ευαισθητοποιημένοι σε ο,τι αφορά το περιβάλλον. Ο λόγος για την “Γενιά της Χιλιετίας” ή όπως τους αποκαλούν όλοι “Millennials” η “Generation Y” η οποία γενιά διαδέχτηκε την Generation Χ, και στην οποία συμπεριλαμβάνονται όλοι όσοι γεννήθηκαν τη δεκαετία του ’80 μέχρι τα τέλη του ’90.

Οι Millennials διαφέρουν από τις προηγούμενες γενιές, Generation X (1964-1980) και Baby boomers (1946-1964) αρχικά ως προς την μόφωση. Καμία άλλη γενιά δεν είχε ποτέ την ακαδημαϊκή μόρφωση καθώς και τις δυνατότητες που έχουν σήμερα όσοι ανήκουν στην Γενιά της Χιλιετίας, καθώς αυτή η γενιά διψά για μάθηση και γνώση. Γι’αυτό το λόγο άλλωστε η πλειοψηφία επιλέγει μετά την απόκτηση του Bachelor πτυχίου να ακολουθήσει μεταπτυχιακές σπουδές αποκτώντας δυο ακόμα και τρία Masters, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνεχίζουν για διδακτορικά πτυχία. Είναι βαθιά επηρεασμένοι από τις προηγούμενες γενιές καθώς χαρακτηρίζονται ως δέκτες όλων των καλών αλλά και κακών της προηγούμενης γενιάς ενώ είναι η γενιά που βιώνει σε μεγαλύτερο βαθμό από τις προηγούμενες τις επιπτώσεις της ανθρωπιστικής, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Είναι μια γενιά που αλλάξε και διαμορφώνει συνεχώς τα δεδομένα. Πολλά από τα στερεότυπα που κυριαρχούσαν έχουν καταλυθεί, ενώ παρατηρείται σ’ένα βαθμό μια διάθεση προσωπικής ελευθερίας.

Είναι μια γενιά που δεν ακολουθεί προκαθορισμένα βήματα αλλά διαγράφει την δική της πορεία. Είναι όμως και μια γενιά που σε αντίθεση με τις προηγούμενες αντιμετωπίζει προβλήματα όσον αφορά τον οικονομικό και επαγγελματικό τομέα. Παρ’όλο που το μορφωτικό τους επίπεδο είναι πολύ ανώτερο από αυτό των προηγούμενων γενεών, η επαγγελματική τους αποκατάσταση χαρακτηρίζεται αρκετά πιο δύσκολη. Βασικό αίτιο του φαινομένου αυτού είναι η παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει ως επακόλουθο τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας.

Είναι πρακτικοί και ευρυματικοί και το γεγονός οτι μεγάλωσαν με κινητά και αργότερα με υπολογιστές τους έχει ευνοήσει στις επικοινωνιακές δεξιότητες καθώς και στην εξοικίωση τους με τις νέες τεχνολογίες. Ασχολούνται με τα social media, έχουν λογαριασμούς σχεδόν σε όλα! Δεν ασχολούνται τόσο με το facebook καθώς το θεωρούν “ξεπερασμένο” και περνούν περισσότερο το χρόνο τους στο instagram και το snapchat φιλτράροντας φωτογραφίες και κάνοντας story. Δεν βλέπουν τηλεόραση διότι προτιμούν να επιλέγουν εκείνοι τι θα δουν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους κι αυτό πια είναι εύκολο μέσα απο διαδικτυακές πλατφόρμες (netflix, hulu).

Λατρεύουν την αίγλη και την πολυτέλεια παρ’όλα αυτά προτιμούν να διαθέτουν χρήματα σε εμπειρίες (ψυχαγωγία, ταξίδια, γαστρονομία) παρά στο να αγοράσουν μια τσάντα γνωστού σχεδιαστή σε αντίθεση με την Γενιά Χ που αρεσκόταν στο να “μοστράρει” ακριβά αντικείμενα δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στο status. Η εμπειρία είναι το σημαντικότερο για τη Γενια της χιλιετίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζουν και τα δεδομένα στον επιχειρηματικό κλάδο. Μεγάλες επιχειρήσεις και brands πλέον χρησιμοποιούν social media και προσφέρουν κουπόνια, διαγωνισμούς και άλλα προνόμια ωστε να δημιουργήσουν με τον καταναλωτή της συγκεκριμένης γενιάς μια ισχυρή και ουσιαστική σχέση το λεγόμενο “brand loyalty”, ενώ επαγγέλματα όπως infuencers, travel/ fashion bloggers, web designer γνωρίζουν μεγάλη άνθηση ιδιαίτερα στις Η.Π.Α. Το experiential marketing είναι ο κλάδος που στοχεύει στο να υλοποιήσει την εμπειρία που αναζητά αυτή η γενιά μέσω events, festivals και ξεχωριστών μοναδικών εμπειριών που προσφέρονται κι από τον τουριστικό επιχειρηματικό τομέα. Συνεπώς πολλές επιχειρήσεις εφευρίσκουν στρατηγικές αποκλειστικά σχεδιασμένες για τους Millennials.

Οι Millennials κάνουν τα πάντα με τα smart phones τους αν μπορούσαν να κάνουν και καφέ μέσα από το iphone τους θα έκαναν! Online shopping, e-banking, online dating (tinder, badoo) είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα καθώς θέλουν να εξοικονομούν χρόνο “Time is Money”. Αφιερώνουν ποιοτικό χρόνο στον εαυτό τους, προσέχουν την διατροφή τους, μεγάλο μέρος έχει ασπαστεί ήδη τον τρόπο ζωής των “vegans”. Είναι ακτιβιστές, ευαισθητοποιημένοι σε περιβαλλοντικά θέματα και διακατέχονται από τελειομανία. Αργουν στο να δημιουργήσουν την δική τους οικογένεια καθώς προτεραιότητα τους είναι η μόρφωση και η καριέρα τους. Έτσι μένουν στο πατρικό τους σπίτι περισσότερο από οτι οι προηγούμενες γενιές.

Οι Millennials όμως χαρακτηρίζεται και ως η γενιά του ατομικισμού και του εγωκεντρισμού. Αυτό οφείλεται πρώτον στο ότι σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές η συγκεκριμένη τα βρήκε όλα έτοιμα, οπότε τα θέλει κι όλα έτοιμα, αλλά και στην επιρροή των κοινωνικών δικτύων και την ανάγκη για φήμη και αποδοχή που οδηγούν το άτομο σε μια πλασματική πραγματικότητα η οποία περικλύεται από followers και likes.

Χωρίς αμφιβολία, οι Millennials ανοίγουν νέους δρόμους και επηρεάζουν τόσο τον επιχειρηματικό τομέα, όσο και την κοινωνία. Είναι πρακτικά και ευρηματικά μυαλά καθώς έχουν την προδιάθεση να δημιουργούν ευκαιρίες έκει που δεν υπάρχουν. Υπάρχει χάσμα μεταξύ των προηγούμενων γενιών και ιδιαίτερα με τους baby boomers (1946-1964) όμως η αλληλεπίδραση μεταξύ τους είναι επικοδομητική αν και μερικές φορές οι τελευταίοι αδυνατούν να αντιληφθούν και να κατανοήσουν συμπεριφορές και νοοτροπίες της Γενιάς της Χιλιετίας. Παρ’όλα αυτά όλες οι γενιές έχουν να μάθουν κάτι ή μια από την άλλη κι αυτό συντελεί στην προσωπική τους εξέλιξη.

Christina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *