Οι ευεργετικές ιδιότητες της Yoga

Οι ευεργετικές ιδιότητες της Yoga

Εδώ και περίπου μια δεκαετία η γυμναστική έχει μπει δυναμικά στην καθημερινότητα όλων μας. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγω στα trends που με επιτυχία έφερε η Generation Y, ή αλλιώς millennials, η δεκαετία όπου η αρχή της έναρξης της υπολογίζεται από το 1981 μέχρι και το 2000. Η γενιά λοιπόν αυτή έφερε στο προσκήνιο το λεγόμενο well-being και εισήγαγε έναν υγιεινό τρόπο ζωής που στηρίζεται κατά κύρια έννοια στην άθληση, εκγύμναση αλλά και στην διατροφή. Μια μεγάλη τάση ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία είναι και η Yoga, όχι μόνο για την φυσική κατάσταση αλλά ακόμα και για την ψυχική, καθώς διακατέχεται από πολλές ευεργετικές ταυτόχρονα και θεραπευτικές ιδιότητες.

Η Yoga βρίσκει τις ρίζες της στην Ινδία ως μια πανάρχαια πρακτική με παράδοση 5000 ετών. Χαρακτηρίζεται μάλιστα περισσότερο ως τέχνη παρά ως γυμναστική. Μια τέχνη να βρεθεί σε απόλυτη ισσρροπία και αρμονία το μυαλό με το σώμα και κατα συνέπεια ο άνθρωπος με την φύση. Κατά την ινδική παράδοση σκοπός της πρακτικής της Yoga είναι η αυτο-γνωσία, δηλαδή ο άνθρωπος να καταφέρει να ξεπεράσει όλα τα βάσανα του ωστε να οδηγηθεί σε μια κατάσταση απελευθέρωσης ή ακόμα και λύτρωσης. Το να ζεις με υγεία, ελευθερία και αρμονία είναι ο πρωταρχικός σκοπός αυτης της ινδικής πρακτικής. Με το πέρασμα των καιρών και περνώντας από διάφορες φάσεις, η Yoga έχει γίνει πια πολύ δημοφιλής παγκοσμίως (και στην Ελλάδα) ενώ διακρίνεται ως μια από τις αποτελεσματικότερες ολιστικές πρακτικές σωματικής αλλά και ψυχικής υγείας.

Ποιες είναι όμως οι ευεργετικές αλλά και θεραπευτικές ιδιότητες της;

Μείωση Άγχους

Όσον αφορά την ψυχική υγεία, έρευνες έχουν δείξει οτι η ενασχόληση με την Yoga έχει μειώσει κατά πολύ το στρες. Ζούμε σε μια περίοδο που αγχωνόμαστε με το παραμικρό. Οι γρήγοροι ρυθμοί της πόλης, η ταχύτητα της καθημερινότητάς μας αναμφίβολα δημιουργεί στρες που έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχική αλλά και σωματική υγεία καθως το παρατεταμένο άγχος μπορεί να προκαλέσει καρδιοπάθειες αλλά και ψυχωσωματικές παθήσεις. Η Yoga είναι αποδεδειγμένο ότι βοηθάει στην μείωση των επιπέδων του άγχους , μειώνει την αρτιριακή πίεση καθώς και την καρδιακή συχνότητα, προλαμβάνοντας έτσι καρδιακές παθήσεις, ώστε το άτομο να προωθηθεί σε μια χαλαρή και ήρεμη κατάσταση.

Αντιμετώπιση Κατάθλιψης

Η Yoga επίσης, συνδράμει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση διαφορετικών ειδών κατάθλιψης. Έρευνες και μελέτες έχουν δείξει οτι τα άτομα που ενασχολούνται με την πρακτική της Yoga αισθάνονται πιο αισιόδοξα και χαρούμενα. Μια από αυτές τις μελέτες συγκεκριμένα διαπίστωσε ότι άνδρες που έκαναν Yoga μόλις δυο φορές την εβδομάδα για το διάστημα δυο μηνών παρουσίασαν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης και ένιωθαν πολύ πιο χαρούμενοι. Η επικεφαλής της έρευνας αυτής που διεξάχθηκε στο San Francisco, Lindsey Hopkins επισήμανε χαρακτηριστικά οτι “η Yoga γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στον δυτικό κόσμο και σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στα μαθήματα, ο κυριότερος λόγος της επιλογής της συγκεκριμένης άσκησης είναι η μείωση του άγχους και η βελτίωση της ψυχικής υγείας”. Παρόλα αυτά σε περιπτώσεις βαριάς μορφής κατάθλιψης οι παραδοσιακές μεθόδοι καταπολέμησης δεν πρέπει να εγκαταλείπονται και να αντικαθίστανται πλήρως, καθώς η άσκηση της Yoga θα πρέπει να είναι συμπληρωματική.

Βελτίωση του ύπνου

Αλλή μια ευεργετική ιδιότητα είναι η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικός είναι ο σωστός ύπνος τόσο για την αναζωογόνηση του οργανισμού όσο και για την ψυχική υγεία. Προβλήματα ύπνου συχνά σχετίζονται με την κατάθλιψη, την παχυσαρκία και το αγχος. Η Yoga μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στην ενίσχυση της ποιότητας του ύπνου εξαιτίας των επιπτώσεων της στη μελατονίνη και της επίδρασής της σε αρκετούς κοινούς συνεισφέροντες στα προβλήματα ύπνου.

Βελτίωση Αναπνοής

H τεχνική αναπνοής κατέχει σημαντική θέση στην πρακτική της Yoga καθώς επικεντρώνεται στον έλεγχο της αναπνοής μέσω διάφορων αναπνευστικών τεχνικών και ασκήσεων. Οι περισσότεροι τύποι Yoga συμπεριλαμβάνουν αυτές τις αναπνευστικές άσκησεις και αποδεικνύεται μέσα από σχετικές μελέτες ότι η πρακτική της Yoga μπορεί να βελτιώσει την αναπνοή. Επιπλέον, η Yoga μπορεί να συνεισφέρει και να βοηθήσει άτομα με ήπιο άσθμα αλλά και με αναπνευστικά προβλήματα μέσω των αναπνευστικών ασκήσεων.

Ευελιξία

Οι τεχνικές της Yoga συνεισφέρουν κατά κύριο λόγο στην αντοχή του σώματος αλλά και στην ελαστικότητα του μέσα από διάφορες ασκήσεις που βοηθούν στην καύση του λοίπους, και κατ’επέκταση βοηθούν στο να αποκτήσετε επίπεδο στομάχι και κοιλιακούς καθώς και ευλυγισία. Επίσης, βοηθάει στην σωστή στάση του σώματος, στη μείωση ημικρανιών αλλά ακόμα μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική σε περιπτώσεις χρόνιων πόνων (στην μέση, αρθριτικά) αφού όμως πρώτα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Η Yoga έχει πολλά οφέλη, μέσα από τα διάφορα ήδη Yoga που πλέον είναι γνωστά μπορείτε να πετύχετε την απόλυτη αρμονία μυαλού και σώματος. Αν και η πρακτική της Yoga είναι αρκετά απαιτητική και χρειάζεται ένα συγκεκριμένο διάστημα για να γίνουν αισθητά τα αποτελέσματα, οι ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες της θα σας ανταμείψουν και με το παραπάνω!!

Christina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *